Како до… (Упутства)

Упутство за рад са алатима за Online наставу на Факултету безбедности – упутство за бруцоше школске 2021/2022. године

Овим путем обавештавамо студенте да ће се Online настава на Факултету безбедности обављати на следећи начин:

  • коришћењем e-FB портала ( Moodle платформа) где ће предавачи креирати курс за сваки свој предмет ради постављања радних материјала, презентација и др.
  • видео предавања ће се обаваљати коришћењем Cisco Webex Meetings платформе
  • сва предавања ће бити организована у складу са распоредом предавања који је објављен на сајту Факултета безбедности.

Да бисте били у могућности да пратите Online видео предавања, потребно је да инсталирате програм за рад са Webex Meetings апликацијом.

На порталу fbbgacrs.webex.com се налазе сви линкови потребни за инсталацију пратећих програма:

  • Wебеx Meetings десктоп апликација или
  • Wебеx Meetings web апликација (инсталација plugin-ова за популарне browsere) или
  • iOS и Android апликације за мобилне уређаје.

Препоручује се инсталација Wебеx Мееtings за десктоп кликом на „Download“ дугме испод наслова „Cisco Webex Meetings desktop app„.

Студентима је на располагању могућност да се бесплатно региструју као Free Webex User но и без регистрације је могуће приступити видео предавању.

По инсталацији Wебеx Мееtings за десктоп апликације, по њеном првом покретању на екрану се појављује следећа слика:

Уколико нисте регистровани корисник, кликом на дугме „Use as guest“ долазите до следећег приказа:

Сада је потребно унети име и презиме, Вашу e-mail адресу те кликнути на дугме „Continue as guest„, након чега се појављује форма као на слици у наставку:

Свако наредно покретање Webex Meetings апликације ће Вас диретно довести до горњег екрана тј биће запамћено Ваше име и e-mail адреса коју сте претходно унели, зато пазите да та тражена поља исправно попуните!

Сада када желите да се прикључите неком Online предавању, треба само да унесете Webex Personal Room Link у поље „Enter meeting information“ и притиснете Enter типку на тастатури. Постоје четири Webex Personal Room Link-a и они су везани за простор/локацију где ће се држати предавање за дати предмет по распореду наставе објављеном на сајту Факултета (https://fb.bg.ac.rs/nastava-i-ispiti/raspored-nastave/):

    • https:/fbbgacrs.webex.com/meet/va-va         (Војна академија – Велики амфитеатар)
    • https:/fbbgacrs.webex.com/meet/va-135       (Војна академија –  Амфитеатар 135)
    • https:/fbbgacrs.webex.com/meet/va-235       (Војна академија –  Амфитеатар 235)
    • https:/fbbgacrs.webex.com/meet/fb-sala4     (Факултет безбедности – Сала 4)

Дакле, за приступ настави OnLine путем потребно је копирати жељени линк у поље „Enter meeting information“ на форми Wебеx Мееtings апликације (видети горњу слику).

Пожељно је да се бар десет минута раније пре почетка наставе пријавите за дато предавање и док предавач не покрене уживо своје предавање бићете у „чекаоници“. За то време број и имена пријављених студената „на чекању“ је видљив предавачу. При приступу настави обавезно искључите тј Mute-ујте свој микрофон.


Приликом уписа на основне академске  студије Факултета безбедности, сваки студент је био дужан да достави податак о својој e-mail адреси. У току дана 02.10.2021. године, на дате e-mail адресе, студенти ће добити e-mail са креденцијалима за приступ e-FB (e-fb.fb.bg.ac.rs) порталу до којег се може стићи и кликом на линк на насловној страници сајта Факултета:


након чега се отвара почетни екран e-FB платформе, где је потребно да кликнете на пријављивање и потом унесете Ваш број индекса (уместо „/“ уносите“-„) и добијену иницијалну лозинку:

– Кликните на слике за увећани приказ –

По првом пријављивању, систем ће тражити да одмах промените лозинку те унесете неку Вама лакшу за памћење уз поштовање сигурносних мера за избор лозинке (велика/мала слова, бројеви, дужина и др.).

По успешној пријави на e-FB плпатформу, имаћете приказ као на слици где је са леве стране главни мени за навигацију у систему:

За одјаву кликните на икону у горњем десном углу:

Сва питања везано за материјале на курсевима и другим испитним обавезама постављате предметном предавачу за дати курс путем „Порука“ у оквиру e-FB платформе (види горњу слику падајућег менија).


 

Упутство за рад са алатима за Online наставу на Факултету безбедности

Овим путем обавештавамо студенте да ће се Online настава на Факултету безбедности обављати на следећи начин:

  • коришћењем e-FB портала ( Moodle платформа) где ће предавачи креирати курс за сваки свој предмет ради постављања радних материјала, презентација и др. као и обавештења и линкове за видео предавања.
  • видео предавања ће се обаваљати коришћењем Cisco Webex Meetings платформе
  • сва предавања ће бити организована у складу са распоредом предавања који је објављен на сајту Факултета безбедности.

Да бисте били у могућности да пратите Online видео предавања, потребно је да инсталирате програм за рад са Webex Meetings апликацијом.

На порталу fbbgacrs.webex.com се налазе сви линкови потребни за инсталацију пратећих програма:

  • Wебеx Meetings десктоп апликација или
  • Wебеx Meetings web апликација (инсталација plugin-ова за популарне browsere) или
  • iOS и Android апликације за мобилне уређаје.

Препоручује се инсталација Wебеx Мееtings за десктоп кликом на „Download“ дугме испод наслова „Cisco Webex Meetings desktop app„.

Студентима је на располагању могућност да се бесплатно региструју као Free Webex User но и без регистрације је могуће приступити видео предавању.

По инсталацији Wебеx Мееtings за десктоп апликације, по њеном првом покретању на екрану се појављује следећа слика:

Уколико нисте регистровани корисник, кликом на дугме „Use as guest“ долазите до следећег приказа:

Сада је потребно унети име и презиме, Вашу e-mail адресу те кликнути на дугме „Continue as guest„, након чега се појављује форма као на слици у наставку:

Свако наредно покретање Webex Meetings апликације ће Вас диретно довести до горњег екрана тј биће запамћено Ваше име и e-mail адреса коју сте претходно унели, зато пазите да та тражена поља исправно попуните!

Сада када желите да се прикључите неком Online предавању, треба само да унесете ID предавања у поље „Enter meeting information“ и притиснете Enter типку на тастатури.

У оквиру Обавештења за сваки предмет на e-FB платформи биће постављен Wебеx Мееtings Personal Room Number односно ID предмета.


Приликом уписа на основне академске  студије Факултета безбедности, сваки студент је био дужан да достави податак о својој e-mail адреси. У току дана 01.10.2010. године, на дате e-mail адресе, студенти ће добити e-mail са креденцијалима за приступ e-FB (e-fb.fb.bg.ac.rs) порталу до којег се може стићи и кликом на линк на насловној страници сајта Факултета:


након чега се отвара почетни екран e-FB платформе, где је потребно да кликнете на пријављивање и потом унесете Ваш број индекса (уместо „/“ уносите“-„) и добијену иницијалну лозинку:

– Кликните на слике за увећани приказ –

По првом пријављивању, систем ће тражити да одмах промените лозинку те унесете неку Вама лакшу за памћење уз поштовање сигурносних мера за избор лозинке (велика/мала слова, бројеви, дужина и др.).

По успешној пријави на e-FB плпатформу, имаћете приказ као на слици где је са леве стране главни мени за навигацију у систему:

За одјаву кликните на икону у горњем десном углу:

За Moodle који је основa e-FB платформе, уколико желите детаљније да се упознате, можете лако наћи туторијале на YouTube-у као и разна упутства у .pdf формату на Интернету.


 

ПРОЦЕДУРА ЗА РЕШАВАЊЕ ЗАХТЕВА СТУДЕНАТА

Процедура за решавање захтева студената који нису задовољни одговором, тумачењем, решењем које су добили од службе на факултету и који због тога желе да се обрате Универзитету.

Процедура предвиђа да се студенти, уколико нису задовољни одговором на захтев који су добили од факултета, могу обратити Универзитету. Свој захтев  подносе студентској служби факултета.

Студентска служба прослеђује тај захтев Универзитету и студенту (cc). Уз захтев студента за обраћање Универзитету, студентска служба прослеђује и претходни одговор факултета због кога се студент обраћа Универзитету.

Одговор који припреми стручна служба у Ректорату прослеђује се факултету и студенту.

 

Пријава испита на основним академским студијама

Пријаву испита студенти основних академских студија врше путем свог еСтудент налога (за детаље коришћења сервиса погледати Упутство за коришћење еСтудент сервиса)  у периоду који је предвиђен за пријаву испита (детаљи на линку – РАСПОРЕД ИСПИТНИХ РОКОВА У ШКОЛСКОЈ 2020/2021. ГОДИНИ).

Тарифе за пријаву испита:

  • Студенти I, II, III i IV године и апсолвенти 1. пут
    Студент има право на две бесплатне пријаве по испиту.
    Цена треће пријаве је 800 динара, а четврте и наредних 1.660,00 динара.
  • Апсолвенти 2, 3. и наредни пут
    Цена пријаве испита је 1.780,00 динара.

Студент који је искористио бесплатне пријаве уплаћује средства на свој рачун (пример налога за уплату налази се у Вашем еСтудент налогу у категорији Школарине и обавезе). Уплата се може извршити у било којој банци или пошти.

Уплата не подразумева аутоматску пријаву испита и мора бити благовремено извршена, да би новац био пребачен на рачун студента. Уколико је уплата извршена благовремено (најкасније претходног дана до 12 часова пре последњег дана пријаве) а није евидентирана на рачуну студента до 9 часова последњег дана који је предвиђен за редовну пријаву испита, због техничке грешке (погрешно унет лични број или ако није унет модел 97…) или грешке у електонском систему факултета, студент регулише пријаву испита на Факултету у канцеларији  број 10 од 11 до 13 часова или путем мејла  на адресу samojlovskig@fb.bg.ac.rs

Уколико студент шаље пријаву преко мејла, неопходно је да пошаље слику уплатнице, број индекса и да напише које испите жели да пријави.

Студенти који не изврше балговремену уплату, у складу са Упутством о електронској пријави испита, испите могу пријавити по процедури и цени накнадне пријаве испита.

Уколико испит пријављујете преко мејла наведите: име и презиме, број индекса, испите које желите да пријавите и доказ о уплати (фотографију налога за уплату). Мејл мора бити послат у току последњег дана који је предвиђен за пријаву испита до 11 часова да би пријава била прихваћена.

Накнадна пријава

Након истека рока за пријаву испита или уколико није имао средства на рачуну због неблаговремене уплате, студент може накнадно да пријави испите. Испит се накнадно може пријавити лично, најкасније 3 дана пре одржавања испита, упућивањем молбе Студентској служби у канцеларији  бр. 10 (накнадну пријаву није могуће извршити преко студентског портала).

Приликом уплате за накнадну пријаву испита студент на уплатници у позиву на број уноси број 600 а не свој лични број и не уноси модел 97. Уплата се врши тек након одобравања накандне пријаве испита од стране Студентске службе.

Тарифе за накнадну пријаву испита:

  • Студенти I, II, III i IV године и апсолвенти 1. пут
    Цена накнадне пријаве за 1, 2 и 3. пријаву је 1.660,00 динара, а за 4. и наредне 2.520,00 динара.
  • Апсолвенти 2, 3. и наредни пут
    Цена накнадне пријаве је 2.640,00 динара.

Одлагање испита

Студенти који су у испитном року редовно пријавили испит, али желе да полажу испит у другом термину предвиђеном за тај испит могу упутити молбу Студентској служби лично у канцеларији бр. 10 или 11 најкасније 3 дана пре заказаног термина испита.

Накнада за одлагање испита износи 1.150,00 динара. Уплата се врши тек након одобравања одлагања испита од стране Студентске службе.

Налог за уплату се попуњава на следећи начин: у поље сврха уплате студент уписује одлагање испита, а  у поље позив на број уписује 600.


НАПОМЕНА: За време трајања епидемијских мера, није могуће извршити накнадну пријаву и одлагање испита.

 

Уверење о студирању (потврда)

Ово је образац којим се доказује да је неко студент и помоћу којег се остварују своја права на породичну пензију, здравствено осигурање, повлашћену вожњу, дечији додатак, и сл.

Овај образац штампа Службени гласник и може се купити у књижарама. У Студентској служби можете оверити уверење о студирању уколико донесете читко попуњено (линк за download дат у наставку) и уз оверен индекс.

Уверење о положеним испитима

Садржи осим предмета, оцена и просека оцена, које је студент положио у току студија и основне податке о студенту (име, презиме, име једног родитеља, датум и место рођења, статус студента, годину уписа на факултет и који пут је уписан и на коју годину студија).

Користи се за:

  • конкурисање за студентске кредите и стипендије које додељују општине, фирме, организације, удружења и  др.
  • студентске домове
  • студентске домове по економским ценама
  • визирање
  • признавање испита на другим високошколским установама, и сл.

Потребно је предати:

  • захтев за издавање уверења о положеним испитима;
  • индекс;
  • уплата од 1.900,00 динара на текући-рачун Факултета, позив на број 600 и сврха плаћања: издавање уверења о положеним испитима (не плаћају само студенти на буџету који конкуришу за домове, кредите и стипендије).

Уверење се подиже лично, након неколико дана.

Реверс докумената

Да би студент подигао на реверс сведочанства и диплому средње школе из свог досијеа, пре свега мора имати регулисан статус и измирена сва дуговања за текући семестар школске године.

У Студентској служби студент потписује да је подигао документа и предаје следеће:

  •  оверен индекс (који остаје у досијеу док студент не врати документа)
  •  уплату на 1.000,00 динара на текући-рачун факултета 840-1832666-90, позив на број 600; сврха уплате: подизање докумената на реверс.

Документа се преузимају одмах, али је потребно вратити их Студентској служби, истог, или евентуално наредног дана.

Уколико студенту нису потребни оригинали докумената, неоверене копије може добити у Студентској служби, без накнаде.

Дупликат индекса

Уколико сте индекс изгубили или уништили, за добијање новог потребно је предати:

Дупликат индекса се подиже лично, након неколико дана.

Кредити и стипендије

Конкурс за доделу студентских кредита и стипендија објављује Министарство просвете, науке и технолошког развоја а отворен је од 01. до 31. октобра текуће године.

Право на студентски кредит имају студенти високошколских установа који су уписани први пут у текућој школској години на студије првог, другог или трећег степена, чије се школовање финансира из буџета Републике Србије, који нису у радном односу, који имају држављанство Републике Србије, и који имају пребивалиште на територији Републике Србије.

Право на студентску стипендију студенти високошколских установа који су уписани први пут у текућој школској години на студије првог, другог или трећег степена, чије се школовање финансира из буџета Републике Србије, који нису у радном односу, који имају држављанство Републике Србије, који нису губили ниједну годину током студија, уз максималну ефикасност током студирања, који су према наставном програму високошколске установе на којој студирају положили све испите из претходних година студија и постигли просечну оцену најмање 9,00 (девет) и који имају пребивалиште на територији Републике Србије.

Кандидати подносе факултету пријаву са конкурсном документацијом која се купује у виду брошуре у књижари Просветни преглед, Дечанска 6, Београд. Брошура садржи и детаљно упутство за попуњавање документације коју треба поднети.

Коначну ранг листу кандидата којима је одобрен кредит, односно стипендија, утврђује Министарство просвете, науке и технолошког развоја.

Месечни износ студентских кредита и стипендија за текућу школску годину износи 8.400 динара и исплаћује се у највише 10 месечних рата.

Студенти, којима је одобрен студентски кредит или стипендија у обавези су да у UniCredit банци бесплатно, отворе текући рачун уз личну карту и индекс на увид.

Студенти којима је први пут одобрен студентски кредит, у обавези су да доставе факултету меницу и изјаву жиранта, попуњену према упутству са полеђине Обрасца бр. 6.

Захтев за ослобађање од обавезе враћања примљеног студентског кредита (преузети са сајта UniCredit банке) се доставља на адресу:

Министарство просвете, науке и технолошког развоја, ученички и студентски стандард
Немањина 22-24
11000 Београд

 Уз захтев доставити и оверену фотокопију Уверења о дипломирању.

За додатне информације можете контактирати Тим за студентске и ученичке кредите и стипендије:

  • лично у улици Др Милутина Ивковића 2а у Београду, радним даном у периоду од 10 до 14 сати;
  • телефоном 011/3691-057 и 011/3691-015;
  • и путем електронске поште studenti@unicreditgroup.rs